tirsdag den 5. november 2013

RUSTAVI ! 

I lørdags mødte jeg en ung mand, der fortalte om et projekt, hvor Odense Renovation sender brugte affaldsspande til Rustavi i Georgien, så de kan anvende dem i en nyere opbygning af deres renovationssystemer.

Der har været en artikel om det i Fyns.dk

http://www.fyens.dk/article/2386107:Odense--Odense-foraerer-1500-skraldespande-vaek

Nu tror I måske, at jeg gerne vil dekorere spandene i Georgien ? Ja det vil jeg selvfølgelig gerne!
Ej, det sker nok ikke lige med det samme!

Men jeg tog et lille look på Rustavi. Den unge mand fortalte, at bystyret gerne vil have flere farver i byen. Jeg blev fortalt, at de steder, hvor man har renoveret med nyt design og farver, er kriminaliteten faldet, hvilket sandsynligvis skyldes design, nyt byggeri og farver.
En ny værdighed giver tryghed, glæde og optimisme.
Som jeg læser det er borgmesteren i Rustavi meget vedholdende i at lytte til borgerne, så deres ønsker også bliver overvejet og for nogen forslags vedkommende sandsynligvis også lyttet til !

 I Danmark har vi en del steder, der kunne trænge til opmuntring med farver og grønt! I Danmark har vi en del steder hvor mine spande ville pynte gevaldigt.
Vi kunne også holde flere borgermøder måske ?

se nærmere på Rustavi !

http://rustavi.ge/?p=18521&lang=en


God fornøjelse med se på Rustavi, hvor de danske affaldsspande er ankommet !

1 kommentar:

  1. Ville ha været fedt hvis du havde fået lov til at dekorerer spandene inden de blev sendt afsted. Nyt buisness område ?

    SvarSlet