tirsdag den 14. oktober 2014

Køkkenrengøring.

Det hænder, at der skal gøres rent i køkkenet. Det skete også for mig i dag.
En af lågerne i køkkenskabene skulle repareres og mens den var under mandens reparationslup gik jeg hylderne igennem.

Selvfølgelig var der ting med en FOR lang overskridelse af holdbarhedsdatoen, så det var bare at smide ud. Ærgerligt nok.
Jeg er påvirket af STOP SPILD AF MAD bevægelsen og har netop læst om biogasproduktionen i Danmark. Kun 5% af vores energiforsyning dækkes af biogasproduktion. Jeg stod der med ca. 5 kg. affald anvendeligt for biogasproduktion og tænkte på alle dem, der også stod med ca. 5 kg. madaffald eller lignende. 

Ja alt for meget viden netop denne dag, hvor jeg var indehaver af adskillige kilo organisk affald.
Det var også i dag at Miljøstyrelsen i en pressemeddelelse fortæller at kun 22 % af vores husholdningsaffald sorteres. Det er jeg meget forbavset over. Jeg mener jeg andre steder har læst at vi var meget bedre til at sortere. Det er vi ikke, så der er masser af plads til forbedring.
Jeg vil ved samme lejlighed gerne bidrage til at AFLIVE myten om, at det sorterede BARE brændes.
DET ER EN MYTE og hjælp gerne med at aflive den. Killed. Send den videre.

 Nu er der orden i skabet og en masse plastik blev sorteret og 5 kg. madspild. 


Sorter dit affald og bidrag til et bedre miljø.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar